Tuesday, May 1, 2012

Inspired by nature: dandelions


C'est moi ou est-ce qu'il y a plus de pisse-en-lit cette année que d'habitude? Nous en avons beaucoup dans notre jardin et les enfants s'amusent à m'amener des bouquets de pisse-en-lit tous les jours.

Is it me or are there more dandelions than usual this year? Our back garden is full of them, much to the glee of the kids who bring me daily bouquets of "daddy lions" as they call them.


J'aime beaucoup les têtes des pisse-en-lit; je trouve leur forme très inspirante. Il paraît que je ne suis pas toute seule:

They are going to be very happy when they go to seed! I love dandelion clocks and find their shape very inspiring. It seems I am in good company:
Source: Teconlene
Source: Lulu Bug Jewelry
Source: Gennine sur Etsy

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...